دوستشان داریم.

دیـدار (نرم افزار CRM)
  • چرا نرم افزار CRM ارزشمند است؟

    تاریخ انتشار : 1396/2/21

    به تازگی یکی از مقالات CRM مشتریان، که مدیر فروش یکی از یک شرکت فناوری های دیجیتالی بود را مطالعه کرده ام. او در مورد شروع پر شور کسب و کارش و رشد آن صحبت می کرد. از این که با 144 کارمند آغاز کرده اند و در حال حاضر 300 کارمند دارند. او می گوید که این یک گسترش و توسعه بزرگ بوده که بدون یک CRM مناسب کار دشواری بود.

     

    با توجه به مقالات CRM دلایل برای اینکه چرا ارزش نرم افزار CRM بالاست ذکر شده است :

    1- به شما اجازه می دهد تا اطلاعات سرنخ هایتان را ثبت کنید :

    شما هرگز نمی دانید سرنخ هایتان چه زمانی آماده خرید از شما هستند. شاید امروز، شاید هم نه...

    به هر حال آن ها را آماده نگه دارید. هرگز برای شروع سازمان دهی مشتریان و اطلاعات تماس آن ها دیر نیست. شما نیاز به بعضی گروه ها برای پیاده سازی استراتژی های نرم افزار CRM جهت تحقق اهداف خود دارید. این دسته ها شامل مشتریان، مشتریان از دست رفته، چشم اندازها، تامین کنندگان، شرکا، افراد تاثیر گذار و مشتریان غیر فعال است.

    2- شما می توانید تعامل با مشتریان خود را بیشتر کنید :

    زمانی که با یک مشتری یا چشم انداز صحبت می کنید، هم اطلاعاتش را به طور دقیق ثبت کنید و هم آن ها را پیگیری کنید. این کار می تواند باعث ارتباط بلند مدت با مشتریان شود.

    ایمیل های ارسالی شما باید درInbox سیستم شما باشند نه در هر Inbox دیگری...

     

    3-نرم افزار CRM فرصت ها را نشان می دهد :

    چه تعداد از چشم اندازهای شما هنوز تبدیل به خرید نشده اند؟ به احتمال زیاد تعداد بالایی...

    با توجه به مقالات CRM، اگر "نه" شنیدید، معنی آن "امروز نه" می باشد... اکثر شرکت ها تمایل دارند تا منابع فعلی خود را حفظ کنند تا زمانی که بتوانند آن ها را نادیده بگیرند.

    به همین دلیل بایگانی آن ها در پایگاه مرکزی سرنخ ها بسیار مهم است...بهتر است آن ها را با ارسال خبرنامه ها، پیام های تبریک، دعوت به سمینار و ... زنده نگه دارید و برای آن ها یک طرح سه ماهه جهت جذب مجدد داشته باشید. منتظر بمانید و با برنامه ریزی دقیق به آن ها نزدیک شوید... یادتان باشد بهترین راه ارتباط ایستادن در فاصله مناسب است...نه خیلی دور بایستید و نه خیلی نزدیک شوید

    4- با توجه به مقالات CRM نرم افزار CRM باعث می شود با ارزش ترین دارایی شما، یعنی داده های مشتریانتان محفوظ بماند :

    افراد شغل هایشان را تغییر می دهند. آیا تا به حال تجربه استعفای یک کارمند فروش که با خود همه اطلاعات مشتریانش را ببرد را داشته اید؟ Pipe line به روز نبوده است؟ تماس ها به روز نبودند و مشتریان مهم ثبت نشده بودند. چون همه اطلاعات شما در یک محل مشخص، روی یک سیستم ذخیره شده بودند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد.

    زمانی که شما از نرم افزار CRM استفاده می کنید، با استفاده از سیستم رایانش ابری می توانید همه اطلاعات را در محلی امن که همیشه و همه جا قابل دسترس است ذخیره کنید.

     

  • پنج ویژگی نرم افزار CRM

    تاریخ انتشار : 1396/2/7

    اگر در مقالات CRM خوانده باشید ارزش انواع نرم افزار تا حد زیادی متفاوت است. فروشندگان معمولا از یک مدل قیمت گذاری مبتنی بر مشتریان استفاده می کنند که به انواع فاکتور ها مثل تعداد مشتریان و ویژگی های در دسترس بستگی دارد.

    شما نیاز به سیستم مدیریت قرارداد قوی دارید. با توجه به مقالات CRM نرم افزار CRM فقط مخاطبین شما را
     سازمان دهی نمی کند، بلکه ابزارهایی جهت فروش بیشتر و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی موثر تر در اختیار شما قرار می دهد. ابزارهایی نظیر :

    -         پیدا کردن مشتریان جدید از طریق جستجوی اتوماتیک سرنخ ها در شبکه های اجتماعی، بازدید از وب سایت های مختلف، فرم های ثبت نام برای ایمیل ها،خبرنامه ها، تماس های ورودی(Inbound Calls) و ...

    -          پیگیری اتوماتیک سرنخ ها از طریق ایمیل و یا تماس مستقیم. نرم افزار CRM می تواند تمام مراحل خطوط فروش از پیدا کردن سرنخ ها تا فروش را مورد بررسی قرار دهد.

    -          می تواند به صورت اتوماتیک لیست ایمیلی تهیه کند، کمپین های بازاریابی را راه اندازی کند و عملکرد را اندازه  بزند. هم چنین می تواند ایمیل یاد آوری به مشتری ها بفرستد و فرآیند خرید را سرعت ببخشد.

    -          ایجاد و ذخیره نقل قول های فروش از مشتری و یا گروه مشتریان و صدور صورت حساب. 

    با توجه به  مقالات CRM وقتی که مشتریان وارد پروفایل خود می شوند، اگر تمایل به خرید داشته باشند، می تواند به سرعت برای آن ها فاکتور فروش را صادر و ارسال کند.

    -          پیگیری مستقیم اطلاعات از ویژگی های این نرم افزار است.به طوری که سفارش فرم سفارش اطلاعات به راحتی و سریع در حساب کاربری مشتریان ظاهر می شود

     

     

  • با توجه به مطالب و مقالات CRM   ، crm به معنای  مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد.

    در مقالات   CRM آمده است که این نرم افزار یک استراتژی برای توسعه ارزش روابط با مشتریان است و یک راه حل نرم افزاری کوچک برای شرکت های متوسط که برای مدیریت بازاریابی ، فروش ، خدمات مشتریان  و فعالیت های آن ها استفاده می شود.

    CRM یک راه حل مبتنی برسیستم ابری ارائه می دهد و شما می توانید روش های بهبود در کسب و کارتان را که در مقالات   CRM آمده است را  ببینید.

    -         بالارفتن ارزش کسب و کار

    با این شما می توانید در زمان واقعی به مدیران خود اطلاعاتی در مورد KPI آن ها بدهید به طوری که بینش کسب و کار آن ها بتواند عکس والعمل آن ها را اصلاح کند.

    -         استفاده از بخش هایی برای سودآوری

    با بهره بردن از این نرم افزار، شما یک دید مرکزی نسبت به فعالیت های مشتریان ، افزایش بیشتر اطلاعات کسب و کار و تصمیم گیری برای موفقیت شرکتان پیدا می کنید

    -         افزایش فعالیت ها و سرعت بخشیدن به عملکرد تیم فروش

    با توجه به مقالات   CRM استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باعث می شود تیم شما سریع و آسان دسترسی به اطلاعاتی که نیاز دارد را پیدا کند و بر این اساس مراقبت از مشتری بهتر و با نظم تر انجام می شود و در آخر به رضایت مشتریان و در نتیجه به فروش بیشتر می انجامد.

     

  • زمانیکه اعضای تیم فروش شما با یک سرنخ تماسی برقرار می کنند، حالات رفتاری مشتریان متفاوت است. این حالات رفتاری مانند خوش اخلاق بودن، تند خو بودن، شاد و سرحال بودن، غمگین و ناراحت بودن و نهایتا خنثی بودن در افراد مختلف وجه تمایزی مهم در شیوه برخورد با مشتریان است.

    زمانیکه تعداد مشتریان شما کم است، می توانید برای آن ها برنامه ریزی کنید و به خاطر بسپارید که هریک از آن ها چگونه شخصیتی دارند و برای برخورد با آن ها چگونه باید باشید.

    اما زمانیکه عدد مشتریان شما زیاد می شود، دیگر نمی توانید به یاد بیاورید که هرکدام از آن ها چگونه ویژگی شخصیتی داشته اند. ممکن است تنها یک بار با آن ها صحبت کرده باشید یا ممکن است یکی از دیگر از اعضای تیم فروش با فردی ارتباط گرفته باشد ولی به هر دلیلی تماس های بعدی به شخص دیگری ارجاع شود.

      برای مثال یادم هست که یکی از  دوستانم که مدیر عامل یک شرکت بزرگ بود، می گفت : اگر می توانستم اطلاعات و داده هایی که از مشتریانم در طی این سال ها به دست آورده ام و درون حافظه ام ذخیره کرده ام، به اعضای تیم فروشم انتقال دهم، نتیجه دلخواهم را با سرعت خیلی بیشتری می گرفتم، زیرا کارمندان فروشم شناختی که من از مشتریانم طی این مدت به دست آورده ام را ندارند. 



    این مثال یک نهیب بلند است که به ما متذکر می شود، قلم های کند از
    ذهن های تند مفید تر و موثر تر هستند

     
    نرم افزار CRM از طریق ایجاد یادداشت برای هر مشتری این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید بعد از تماس با هر سرنخ، یادداشتی در مورد حالت و شیوه ی برخورد آن ها ثبت کنید.

    در تماس های بعدی، همین یادداشت ها به شما و دیگر همکارانتان در جهت ایجاد رابطه ای بهتر با مشتریان کمک های بسیاری خواهد کرد. تاثیر این یادداشت ها را جدی بگیرید و مطمئن باشید این کار به شما و تیم فروشتان کمک می کند تا در هر تماس حس بهتری به مشتریان خود القا کنید و آن طور که مناسب تر و بهتر است با آن ها برخورد کنید.

    ثبت یادداشت ها و قرار دادن آن ها در پروفایل مشتریان برای شما یک فرصت است تا نه تنها در برخورد با آن ها هوشمند تر باشید بلکه تاریخچه تماس های قبلی همیشه جلوی چشمتان باشد تا از طریق آن ها بتوانید سریع تر و دقیق تر به تماس هایتان رسیدگی کنید.

    یادداشت های نرم افزار CRM مکانیزم ارزشمندی در تبدیل سرنخ ها به فرصت و فرصت ها به مشتریانی پایدار به شمار می رود. این اتفاق به تنهایی سهم بسیار موثری در وفادار سازی مشتریان دارد. مسلما ثبت این یادداشت ها مقداری از وقت شما را خواهد گرفت. اما یادتان نرود، نتیجه ی حاصله گامی بزرگ به سوی فروش بیشتر و موفقیت های بیشتر مجموعه شماست.

     

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.