دوستشان داریم.

دیـدار (نرم افزار CRM)
  • 1- در تصمیم گیری هوشمندانه و آگاهانه عمل می کند و می تواند تحلیل مناسبی از شرایط موجود به شما بدهد.

    2- مدیریت ارتباط با مشتری به شما می کند تا زمان خود را برنامه ریزی کنید. وظایف شما را به شما یاد آوری کرده و پیگیری های شما را به صورت خودکار انجام می دهد.

    3- تولید سرنخ با کیفیت عالی : از فعالیت های بازاریابی با اعمال CRM برای بخش بندی مشتریان تا ارسال هدفمند پیام ها در کمپین های مبارزاتی و پیام های شخصی

    4- گزارش فروش قابل اعتمادی دارد که به عنوان مبنایی برای پیش بینی فروش ها بعدی می توان از آنها استفاده کرد.

    5- نقاط حساس را به سرعت شناسایی می کند و شما را قادر می سازد تا به موقع عمل کنید و مسائل را اصلاح کنید و پاداش ارزشمندی به دست آورید.

    6- با ماشینی شدن کارها و آمدن اتوماسیون خیلی از قسمت ها و کارهای تکراری حذف شده و کارمندان می توانند روی مباحث دیگر و بخش های دیگر زمان بگذارند.

    7- بهبود بخشیدن تجربه مشتریان با پاسخ گویی سریع تر و دسترسی آسان به تمام جزییات هر وقت و هر کجا که می تواند این تعامل را به یک رابطه شگفت انگیز تبدیل کند.

    8- ارتباط قدرت است. اقدامات مشترک، تقویم تیمی و جدل خدمات به همه دید روشنی از فعالیت های فردی می دهد.
    9- ادغام CRM با امور مالی و دیگر برنامه های کاربردی دفتری برای اتصال فرآیند ها و حذف وظایف وقت گیر یک امر مهم و ضروری است.

    10- کاربران می توانند فورا لیست سفارشات خود را برای درک الگوی جدید فروش و شناسایی فرصت های جدید چک کنند.

    11- ایمیل مارکتینگ در CRM بسیار خوب ظاهر شده و گزارشات حاکی از چشم اندازی بسیار خوب است. این مورد که خیلی سریع شناسایی شده شور و هیجان زیادی در تیم فروش شما به پا خواهد کرد.

    12- از طریق موبایل و تبلت و لپ تاپ می توانید در هر نقطه ای ارتباطی امن با مشتریان داشته باشید و جزییات آن ها را بررسی کنید.

    13- فرآیندهای کسب و کار متصل شده توسط مدیریت در یک نرم افزار یا اپلیکیشن جا می گیرد. فرآیندهایی نظیر : قرارداده، پروژه ها، رویدادها و برنامه های کاربردی

    14- کوتاه شدن فرآیند فروش و بالا رفتن نرخ پیروزی ها، تیم شما می تواند روی برنامه های دیگر تمرکز کند. مثلا تلاش برای قطعی کردن فروش با بقیه فرصت ها

  • ویژگی های CRM

    تاریخ انتشار : 1395/7/21

    خصوصیات خیلی زیادی جهت استفاده نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری برای گسترش روز به روز آن وجود دارد، در این جا تعدادی از خصوصیات آن ها را برای کسب و کارهای کوچک بیان  خواهیم کرد :

    صرفه جویی در زمان

    یکی از بزرگ ترین خصوصیات CRM ذخیره زمان است. بسیاری از مدیران موفق اذعان کرده اند که CRM به آنها اجازه داده تا زمان بیشتری را جهت رشد کسب و کارشان سپری کنند و این اتفاق دلیلی بر پیگیری اتوماتیک چشم اندازه هاست

     

    صرفه جویی در هزینه ها

    نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ویژگی های مقرون به صرفه زیادی دارد.

    آن ها می توانند هزینه ها را کاهش کاهند. زیرا حل این موضوع می تواند راه های پیاده سازی متعددی را شامل شود که توسط نرم افزار و با بررسی های مشخص به صاحبان کسب و کار اعلام خواهد شد.

     

    ایمیل مارکتینگ بهتر

    یکی از صاحبان آژانس های کسب و کارهای درون گرا به نام سوارتز میگوید؛ شرکت های فروش نرم افزارهای ارتباط با مشتری دسترسی بیشتری به مشتریان بالقوه دارند. برای مثال نرم افزارهایی که تعداد زیادی از ایمیل های شخصی را بر اساس موضوع دسته بندی می کنند به ارسال کننده اجازه می دهند، تا بر اساس بخش بندی موجود ایمیل ها را ارسال کنند.

     

    ویژگی های اضافی

    علاوه بر ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM به شما بانک اطلاعاتی جامع از ویژگی های دیگر را پیشنهاد میدهد...ویژگی های مثل،auto responder ، خرید کارتی، فاکتور و منابعی که هر کمپانی ممکن است نیاز داشته باشد.

     

    کمک به تیم خرید جهت رسیدن به اهدافشان

    مدیریت ارتباط با مشتری پیگیری امور اجرایی برای کارمندان را راحت تر می کند.

    در رابطه با یک راه حل برای نفر سوم، نرم افزار به شما بینش مستقیم، اهداف مشخص، ارزیابی اطلاعات و سایر داشته های فروش حیاتی را از داشبورد نرم افزار خواهد داد. این ویژگی ها به ما کمک خواهد کرد تا تصویری مشخص و واضح از مسیر فروش خود ترسیم کنیم. علاوه بر این ها پلت فرم نرم افزارهای ارتباط با مشتری مثل بلاگ نویسی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ... به تیم فروش کمک می کند تا سرنخ ها را در فرآیند فروش بیشتر درگیر کنند.

  • اگر شما مشغول کسب و کاری هستید قاعدتا یک مشتری ناراضی دارید .نکته در اینجاست که بدانید چه عکس العملی در مقابله با آنها داشته باشید.در بهترین حالت معمولا مشتریان دیگر از محصول و خدمات شما استفاده نخواهند کرد و در بدترین حالت به بقیه توصیه می کنند تا از کسب و کار شما استقبال نکنند.در این جا چند نکته برای اجتناب از این اتفاق وجود دارد.

    1-ارتباط فردی برقرار کنید.

    در هنگام برخورد با مکالمات پیچیده و عاطفی پیشنهاد ما این است که برای درگیر ساختن مشتریان از ارتباطات رو در رو استفاده کنید.به صورت کتبی پاسخی ندهید و درخواست جلسه حضوری را مطرح کنید یا لا اقل تماس تلفنی بگیرید.شما باید با حس همدلی و نگرانی با مشتریان ناراضی خود ارتباط برقرار کنید.شما نمی توانید از طریق ایمیل و یا نامه تاثیر زیادی بگذارید.در کسب و کارهای کوچک، صاحبان کسب و کار معمولا در حال سفر هستند و ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا برگردند، پس با آن ها تماس میگیرم.

    2-روی نگرانی مشتریان تمرکز کنید.

    در زمان ملاقات(صحبت) با مشتریان خود، روی شکایات مشتریان تمرکز کنید.سوالات واضح و روشن کننده بپرسید.آن ها را درک کنید و نشان بدهید که برای شما مهم هستند.به دنبال توجیه خودتان، شرکتتان و صورتحساب هایتان نباشید و به جای آن هر کاری انجام دهید تا مساله را از زاویه دید مشتری بیینید.اکثریت مردم نگرانی های خود را بدون دلیل موجه بیان نمی کنند.دلیل نگرانی مشتریان خود را بفهمید.

     3- نشان بدهید که مشکل را درک کرده اید

    زمانی که مشتری شما در حال شرح دادن نگرانی خود است از مهارت خوب شنیدن استفاده کنید.در مورد نگرانی ها و اعتقادات مشتریان فیدبک نشان دهید.مممکن است مشتریان شما را اصلاح کنند و این خیلی عالی است.نگرانی های آن ها را بر اساس درک جدید شکل گرفته بازگو کنید و این فرآیند را تا جایی ادامه دهید که مشتری بگوید : دقیقا!!خودشه...گرفتیش

    4-پاسخ درست را بدهید

    زمانی که متوجه شدید نگرانی های مشتری از چیست، تصمیم بگیرید که چگونه جواب بدهید.اگر مطمئن شدید که نگرانی مشتریتان بی دلیل است به او بگویید و از او بخواهید برای بهتر شدن شرایط می توانند مدتی مشترک رایگان باشند و صورت حسابشان را کم تر کنید و هر چیز دیگری که لازم است تا همه چیز ترمیم شود.مطمین شوید که مشتریتان از مشتری مداری شما هیجان زده شده است.اگر هنوز شما مخالف دیدگاه مشتریان بودید اذعان کنید که او الان ناراحت است و بگویید چقدر بابت این سوتفاهم متاسف هستید.دیدگاه خودتان را به شیوه ای غیر دفاعی توضیح دهید.صدایتان را بالا نبرید و کوچک ترین خصومتی نشان ندهید.در صورت امکان برای بحث را به اطلاعات جدیدی که مشتریان شما نمیدانند هدایت کنید.تکرار کردن چیزهایی که مشتری می داند کمتر میتواند موثر باشد.

     5-با مشتری سازش کنید

    در نهایت حتی اگر فکر می کنید که حرکت شما کاملا موجه و منطقی بوده به مشتری خود یک پیشنهاد آرام کننده بدهید.مثل تخفیف در صورتحساب یا تخفیف در فروش بعدی.این کار باعث می شود مشتری شما تمایل به ادامه همکاری با شما پیدا کند.هرگز نگویید که او اشتباه می کند و شما درست می گویید.حتی اگر واقعا این چنین بود بهتر شما بازنده باشید.یادتان باشد مشتری ممکن است گاهی اوقات اشتباه کند اما باید بپذیریم مشتری، همیشه مشتری است.

  • اگر جواب شما منفی است، شما در حال استفاده درست از نرم افزار و گزارش های CRM نیستید

    در این جا براساس تحقیقات و مقالات CRM چهار مورد از گزارش هایی که برای موفقیت احتیاج دارید ذکر می کنیم :

    1-گزارش فروش توسط مشتریان :

    سیستم CRM معمولا گزارش های "سود آور ترین مصرف کنندگان" را تولید می کند، اما هرکسی نمی داند که چگونه به گزارش ها پاسخ بدهد؟ وقتی شما گزارش های فروش را نگاه می کنید،فقط به گزارش های یک ماه نگاه نکنید بلکه یک دوره 3، 6 و یا12 ماهه را بررسی کنید.سپس به تجزیه و تحلیل بهترین مشتریان بپردازید.

    به بیان دیگر بعد از شناخت هر گروه، شما می توانید برای جذب افرادی از همان دست برنامه ریزی داشته باشید و با افزایش مشتریان فروشتان را افزایش دهید.برای مثال از خودتان بپرسید :

    -آن ها مشغول چه کاری هستند؟ چگونه می توانم مشتریان بیشتری از این صنعت را جذب کنم؟

    -چه محصولاتی بیش تر در حال استفاده هستند؟ چگونه می توانم از آن ها استفاده کنم؟

    -ویژگی های خاص را شناسایی کنید و ببینید چطور می توانید از این ویژگی ها برای افزایش فرآیند فروشتان استفاده کنید.

    -چه پیشنهاداتی می توانید برای فروش بهتر به مشتریان خود بدهید؟ می توانید ترکیبی مشابه به مشتریان دیگر که مشخصات یکسانی دارند بدهید؟

    -به دفعات تکرار فروش نگاه بیاندازید تا مشتریان وفادار خود را شناسایی کنید. بررسی کنید و ببینید بر اساس محصولتان، کسب و کارهای مختلف چگونه به مشتریان وفادار شما تبدیل شده اند؟

    چند درصد از مشتریان خود را می توانید وفادار در نظر بگیرید؟و ....

    2 -گزارش آخرین تعامل :

    همیشه حفظ مشتریان قبلی از بدست آوردن مشتریان جدید به صرفه تر است.بر اساس آخرین تعامل می توانید ببینید پرورش مشتریان شما به چه صورت بوده است. اگر گزارش ها نشان داد که مدت زمان زیادی از تماس مشتریان شما می گذرد، شما می توانید دلایل آن ها را بررسی کنید و هم چنین راه های تقویت آن از جمله کمپین های ایمیلی، پیگیری تماس ها و ... در پیش بگیرید.

    3-منبع گزارش سرنخ ها :

    در مقالات CRM بارها این نکته قید شده که اگر شما در حال پیگیری برای بدست آوردن مشتریان جدید نیستید، در واقع یک منبع عالی برای توسعه کسب و کارتان را از دست داده اید. همیشه شناسایی منابع خوب و سرنخ ها راحت نیست و گاهی اوقات مشتریان جدید به یاد نمی آوردند که چگونه با کسب و کار شما آشنا شده اند.کم کم به این نکته پی خواهید برد، هزینه بیشتر برای بازاریابی تبدیل به موثرترین منبع سرنخ ها خواهد شد.

    4-گزارش های تبدیل سرنخ :

    گزارشی که به شما اطلاعاتی از فاصله زمانی اولین بازدید تا اولین خرید را می دهد، می تواند خیلی مفید باشد.در اینجا سوالاتی هم مطرح می شود :

    -چه مدتی طول کشیده تا یک سرنخ به مشتری تبدیل شود؟چگونه میتوان این چرخه را کوتاه تر کرد؟

    -برای همه اعضای تیم فروش این زمان یکسان است؟اگر نیست فروشندگان قدرتمند تر چه تفاوتی با بقیه دارند؟چه آموزش ها و مشاوره هایی لازم دارید برای اینکه اثر بخشی تمام اعضای تیم فروش به طور یکسان تقویت شود؟

    -چه رقیبانی در حال پیروزی هستند؟چه اقداماتی می توانید انجام دهید تا تیم تان فروشتان موثر تر و شرکتتان رقابتی تر شود؟

    بر اساس تحقیقات و مقالات CRM این نرم افزار می تواند بسیار بیش تر از یک ابزار در تیم فروشتان برای پیگیری فعالیت های فروش استفاده شود. شما می توانید برای گرفتن گزارش ها، یک متخصص استخدام کنید و از این طریق فروش تیم فروشتان را افزایش دهید.خواندن مقالات CRM به شما در درک بهتر مفهوم مدیریت ارتباط با مشتریان کمک فراوانی می کند

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.