دوستشان داریم.

دیـدار (نرم افزار CRM)
  • زمانیکه اعضای تیم فروش شما با یک سرنخ تماسی برقرار می کنند، حالات رفتاری مشتریان متفاوت است. این حالات رفتاری مانند خوش اخلاق بودن، تند خو بودن، شاد و سرحال بودن، غمگین و ناراحت بودن و نهایتا خنثی بودن در افراد مختلف وجه تمایزی مهم در شیوه برخورد با مشتریان است.

    زمانیکه تعداد مشتریان شما کم است، می توانید برای آن ها برنامه ریزی کنید و به خاطر بسپارید که هریک از آن ها چگونه شخصیتی دارند و برای برخورد با آن ها چگونه باید باشید.

    اما زمانیکه عدد مشتریان شما زیاد می شود، دیگر نمی توانید به یاد بیاورید که هرکدام از آن ها چگونه ویژگی شخصیتی داشته اند. ممکن است تنها یک بار با آن ها صحبت کرده باشید یا ممکن است یکی از دیگر از اعضای تیم فروش با فردی ارتباط گرفته باشد ولی به هر دلیلی تماس های بعدی به شخص دیگری ارجاع شود.

      برای مثال یادم هست که یکی از  دوستانم که مدیر عامل یک شرکت بزرگ بود، می گفت : اگر می توانستم اطلاعات و داده هایی که از مشتریانم در طی این سال ها به دست آورده ام و درون حافظه ام ذخیره کرده ام، به اعضای تیم فروشم انتقال دهم، نتیجه دلخواهم را با سرعت خیلی بیشتری می گرفتم، زیرا کارمندان فروشم شناختی که من از مشتریانم طی این مدت به دست آورده ام را ندارند. 



    این مثال یک نهیب بلند است که به ما متذکر می شود، قلم های کند از
    ذهن های تند مفید تر و موثر تر هستند

     
    نرم افزار CRM از طریق ایجاد یادداشت برای هر مشتری این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید بعد از تماس با هر سرنخ، یادداشتی در مورد حالت و شیوه ی برخورد آن ها ثبت کنید.

    در تماس های بعدی، همین یادداشت ها به شما و دیگر همکارانتان در جهت ایجاد رابطه ای بهتر با مشتریان کمک های بسیاری خواهد کرد. تاثیر این یادداشت ها را جدی بگیرید و مطمئن باشید این کار به شما و تیم فروشتان کمک می کند تا در هر تماس حس بهتری به مشتریان خود القا کنید و آن طور که مناسب تر و بهتر است با آن ها برخورد کنید.

    ثبت یادداشت ها و قرار دادن آن ها در پروفایل مشتریان برای شما یک فرصت است تا نه تنها در برخورد با آن ها هوشمند تر باشید بلکه تاریخچه تماس های قبلی همیشه جلوی چشمتان باشد تا از طریق آن ها بتوانید سریع تر و دقیق تر به تماس هایتان رسیدگی کنید.

    یادداشت های نرم افزار CRM مکانیزم ارزشمندی در تبدیل سرنخ ها به فرصت و فرصت ها به مشتریانی پایدار به شمار می رود. این اتفاق به تنهایی سهم بسیار موثری در وفادار سازی مشتریان دارد. مسلما ثبت این یادداشت ها مقداری از وقت شما را خواهد گرفت. اما یادتان نرود، نتیجه ی حاصله گامی بزرگ به سوی فروش بیشتر و موفقیت های بیشتر مجموعه شماست.

     

  • CRM برای کسب و کارهای کوچک :

    تاریخ انتشار : 1395/12/21

    اتخاذ تصمیم های درست 

    اصلا مهم نیست که کسب و کار شما چه اندازه ای دارد، اما اگر بتوانید رابطه قدرتمندی را بین خود و مشتریانتان ایجاد کنید می توانید کسب و کار پررونق تری را بدست آورید.

    در سازمانهای امروزی، شما به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که برای انجام چنین کار مهم و سنگینی از راهکار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)   استفاده نکند. برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط SME (Small and Medium-sized Enterprizes)  بسیار مفید خواهد بود که از سیستم CRM استفاده کنند؛ در حقیقت مطالعه اخیر شرکت Salesforce.com نشان می دهد که SME ها اگر نرم افزار CRM را در سازمانشان پیاده سازی نمایند منفعت بسیار زیادی را نسبت به سازمان های بزرگ بدست خواهند آورد.

    بر اساس این تحقیق، میزان فروش تا 29 درصد افزایش یافته، درحالیکه میزان بهره وری فروش نیز تا 34 درصد افزایش یافته است. با این حال نیازهای یک سازمان بزرگ نسبت به سیستم CRM بسیار متفاوت تر از نیازهای یک سازمان کوچک یا متوسط است.

    اگر شرکت های کوچک از راهکارهای مشابه سازمانهای بزرگ پیروی کنند، احتمال اینکه سرمایه و پول خود را هدر دهند بسیار بالا خواهد بود، زیرا نیازهای این دو نوع سازمان با یکدیگر متفاوت است.

    راهکارهای رایانش ابری (Cloud Computing) انعطاف پذیری را به ارمغان خواهد آورد

    بسیاری از SME ها برای آنکه سیستم CRM را در محل خود نصب، مدیریت و ایمن سازند دارای پرسنل و زیرساخت لازم نیستند. اینجاست که راهکارهای مبتنی بر رایانش ابری بزرگترین سود و منفعت خود را نشان می دهند.

    SME ها قادر خواهند بود که با پرداخت هزینه ای به یک شرکت رایانش ابری برای میزبانی نرم افزارشان هرگونه نگرانی و دغدغه را نسبت به فرایندهای پیاده سازی از بین برده و در هر زمان و مکانی از راهکار CRM استفاده کنند.

    با استفاده از این روش شرکت های کوچک مسیر آسانتری را برای رشد و توسعه خویش طی خواهند کرد. به همان اندازه که اندازه شرکت و تعداد افراد شاغل در آن افزایش می یابد، راهکار موردنظر نیز بسته به نیاز تغییر خواهد کرد. 

     

    سهولت در گزارش دهی 

    مدیریت در شرکت های SME نیز با مدیریت در سازمانهای بزرگ تفاوت فاحشی دارد. در شرکت های کوچک، مدیران در کارهای اجرایی به صورت عملی دخیل هستند. در خصوص سیستم CRM، مدیریت باید قادر باشد تا به راحتی گزارش ها را تولید و تحلیل کند. همچنین با استفاده از سیستم CRM مدیران باید بتوانند تا به راحتی ابتکارات و فعالیت های کلیدی را در سطح سازمان مورد رصد قرار داده و مجبور نباشد که برای تفسیر اطلاعات به شخص دیگری محتاج باشد.

  • زمانی که تعداد مشتریان شما کم است، می توانید به آن ها به شکل ویژه ای سرویس و خدمات ارائه کنید. توجه خاص به مشتریان ایجاد حس خوب می کند و این حس خوب دلیل بر وفاداری بیشتر آن ها می  شود. یکی از اهداف اصلی و شاید بتوان گفت مهم ترین بخش هر کسب و کاری، داشتن مشتریان وفادار است. بیش ترین سهم فروش در هر کسب و کاری معطوف به مشتریان ثابت می باشد. تقریبا همه ما این مساله را می دانیم و ایمان آورده ایم که حفظ مشتریان قبلی به صرفه تر و راحت تر از جذب مشتریان جدید است. در مراحل آغازین هر کسب  و کاری صاحبان کسب و کار، به مشتریان توجه ویژه ای دارند، برای آن ها وقت می گذارند و اهمیت می دهند. این فرآیند باعث می شود تا مشتریان احساس خوبی از بودن در زنجیره ارتباطی با آن ها باشند و این اتفاق، اتفاق خوبی است. پیگیری های مستمر، اهمیت به نظرات آنان، پشتیبانی موثر و در کل " وقت گذاشتن" برای آن ها باعث می شود این ارتباط صمیمانه تر و با ارزش تر شود. تا اینجا همه چیز خوب است و طرفین از تعاملات کاری و اجتماعی خود راضی هستند.

    به مرور زمان مشتریان شما زیادتر می شوند. مشتریان جدید تر نیاز به توجه بیشتری دارند تا به محصول یا خدمت شما علاقه مند شده و به خرید از شما ترغیب شوند. معمولا این فرآیند باعث می شود، زمانی که شما برای مشتریان سابق خود می گذاشتید، کم تر شود و این امکان وجود دارد که  مشتریان قدیمی تر احساس کنند، فراموش شده اند و در اولویت نیستند و این حس غریبگی، کم کم آن ها را به سمت دیگر رقبا ببرد.

    این یک تهدید برای کسب و کار شماست...

    منصف باشیم! نمی توانیم مقصری برای این اتفاق پیدا کنیم...از طرفی مشتریان قدیمی از شما توقع دارند تا به یادشان باشید و برای آن ها وقت بگذارید و از طرفی دیگر تعداد مشتریان شما زیاد شده و تیم فروش شما گاهی اوقات نمی تواند همه مشتریان را در زمان مشخص به یاد بیاورند و پیگیری کند. تقویم های جیبی و نرم افزارهایی مثل اکسل هم معایب خاص خودشان را  دارند

    اینجاست که نرم افزار CRMCRM چیست؟) برتری های خود را نشان می دهد و باعث می شود تا بتوانید از مشتریانتان بهتر نگهداری کنید(این مقاله را برای نگهداری بهتر مشتریان بخوانید)

    اما نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان چگونه این کار می کند؟

    مشتری بزرگ ترین سرمایه هر کسب و کاری است و CRM به شما کمک می کند تا این سرمایه های بزرگ را حفظ کنید. با CRM شما می توانید همه مشتریان خود را به مشتری ویژه تبدیل کنید. اطلاعاتی که نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد، نظم حاکم بر فضا، امنیت اطلاعات و ایجاد یاد آوری ها باعث می شود تا شما هم درجذب مشتریان جدید و هم درنگهداری مشتریان قدیمی موفق ظاهر شوید. همه چیز روی میز کار و داشبورد اطلاعات شماست. امروز تولد یکی از مشتریان قدیمی است؟ نرم افزار به شما یاد آوری می کند...امروز زمان پیگیری مجدد مشتری جدید شماست؟ نرم افزار به  شما یاد آوری می کند...

    این ویژگی برای شما یک مزیت حرفه ای به شمار میاید. تقویم جیبی خودتان را کنار بگذارید و از نرم افزار اکسل برای کارهای پیش پا افتاده تر استفاده کنید. حالا شما یک نرم افزار کاربردی دارید که می تواند همه چیز را برای شما مشخص کند. دقیقا مانند یک کارمند باهوش و وفادار که نتیجه حضورش احترام به مخاطب، رضایت مشتریان،وفاداری بالاتر، سهولت استفاده، فروش بیشتر و.... است.

    تبدیل همه مشتریان به مشتری خاص، فقط یکی از ویژگی های نرم افزار CRM است. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با ظرفیت های خاص و ویژگی های بسیار ارزشمند به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فروشتان را متحول کنید.

    من اسم این فرآیند را می گذارم

    جادوی کسب و کار


  • ما در دنیایی از اقتصاد کار می کنیم که در آن به راه های بی شماری, خرید و فروش و ارتباطات انجام می شود.

    رقبای ما همه جا هستند و امروزه ورود اشخاص جدید به کسب و کارهای مختلف دیگر کار سختی نیست. رقابت روز به روز رو به افزایش است و رقبا با سرعت چشم گیری دست به کاهش قیمت های خود می زنند.

    در دنیای امروز مشتریان ناراضی و راضی نظر خود را راجع به میزان رضایت خود به همه دنیا اعلام می کنند. تعداد شرکت ها و مشاغل روز به روز افزایش پیدا می کنند و از طریق توئیتر و لینکدین و ... همه گیر می شوند.

    مدیریت کردن ارتباطات با مشتری  فرآیندی است که باعث پیگیری و تجزیه و تحلیل تعاملات شما با مشتریان و فرصت های فروش شما می شود. سیستم CRM یک ابزار برای متمرکز کردن  و ساده کردن اطلاعات تماس ها با امنیت بالاست. با این حال, به نظر شما کدام یک از این مزیت ها برای شما کارآمدتر است ؟

    یک نمایه کامل از آینده کسب و کار شما :

    در قسمت برنامه ریزی منابع سازمانی شرکت شما, یک نفر می تواند از سیستمCRM به عنوان یک " نمایی از آینده " در خلاف " نمایی از گذشته " در جریان در آمد شما استفاده کند . سیستم CRM هم چنین با پیش بینی  اتفاقات آینده باعث می شود که معیاری برای ارزیابی درآمد و سود خود در آینده داشته باشید.

    مدیرعامل و یا مدیر امور مالی شرکت هم از میزکار سیستم CRM برای نظارت بر همین شاخص های پیشرو استفاده خواهد کرد. ممکن است آنها به دنبال ایجاد تغییر در واحد های تولید سرنخ, ایجاد فرصت های فروش یا ارزش فرآیند فروش باشند تا مسائلی را که باعث ایجاد مشکلات در آینده می شوند را بررسی کنند تا جلوی آنها گرفته شود. این نوع رویکرد مدیران را قادر می سازد تا کسب و کار خود را بهتر مدیریت کنند.

    یک مدیر فروش هم دیدی ریزبینانه خواهد داشت. او به نظارت بر فعالیت های فردی و گروهی کارمندان فروش خود احتیاج خواهد داشت . مانند فعالیت های تماس با مشتریان, نرخ تبدیل سرنخ به فرصت و نرخ تبدیل فرصت به مشتریان.تا مشکلاتی را که ممکن است روی میزان درآمد آنها تاثیر بگذارد را ردیابی کند.

    یک مدیر بازاریابی قطعا به پیگیری فعالیت های تیم بازاریابی و کمپین های بازاریابی احتیاج دارد تا بتواند با توجه به موفقیت و شکست آنها این فعالیت ها را کم یا زیاد کند.یک سیستم CRM گزارشات دقیقی از این فعالیت ها به مدیر بازاریابی خواهد داد.

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.