دوستشان داریم.

دیـدار (نرم افزار CRM)
  • CRM برای کسب و کارهای کوچک :

    تاریخ انتشار : 1395/5/24

    اتخاذ تصمیم های درست 

    اصلا مهم نیست که کسب و کار شما چه اندازه ای دارد، اما اگر بتوانید رابطه قدرتمندی را بین خود و مشتریانتان ایجاد کنید می توانید کسب و کار پررونق تری را بدست آورید.

    در سازمانهای امروزی، شما به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که برای انجام چنین کار مهم و سنگینی از راهکار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)   استفاده نکند. برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط SME (Small and Medium-sized Enterprizes)  بسیار مفید خواهد بود که از سیستم CRM استفاده کنند؛ در حقیقت مطالعه اخیر شرکت Salesforce.com نشان می دهد که SME ها اگر نرم افزار CRM را در سازمانشان پیاده سازی نمایند منفعت بسیار زیادی را نسبت به سازمان های بزرگ بدست خواهند آورد.

    بر اساس این تحقیق، میزان فروش تا 29 درصد افزایش یافته، درحالیکه میزان بهره وری فروش نیز تا 34 درصد افزایش یافته است. با این حال نیازهای یک سازمان بزرگ نسبت به سیستم CRM بسیار متفاوت تر از نیازهای یک سازمان کوچک یا متوسط است.

    اگر شرکت های کوچک از راهکارهای مشابه سازمانهای بزرگ پیروی کنند، احتمال اینکه سرمایه و پول خود را هدر دهند بسیار بالا خواهد بود، زیرا نیازهای این دو نوع سازمان با یکدیگر متفاوت است.

    راهکارهای رایانش ابری (Cloud Computing) انعطاف پذیری را به ارمغان خواهد آورد

    بسیاری از SME ها برای آنکه سیستم CRM را در محل خود نصب، مدیریت و ایمن سازند دارای پرسنل و زیرساخت لازم نیستند. اینجاست که راهکارهای مبتنی بر رایانش ابری بزرگترین سود و منفعت خود را نشان می دهند.

    SME ها قادر خواهند بود که با پرداخت هزینه ای به یک شرکت رایانش ابری برای میزبانی نرم افزارشان هرگونه نگرانی و دغدغه را نسبت به فرایندهای پیاده سازی از بین برده و در هر زمان و مکانی از راهکار CRM استفاده کنند.

    با استفاده از این روش شرکت های کوچک مسیر آسانتری را برای رشد و توسعه خویش طی خواهند کرد. به همان اندازه که اندازه شرکت و تعداد افراد شاغل در آن افزایش می یابد، راهکار موردنظر نیز بسته به نیاز تغییر خواهد کرد. 

     

    سهولت در گزارش دهی 

    مدیریت در شرکت های SME نیز با مدیریت در سازمانهای بزرگ تفاوت فاحشی دارد. در شرکت های کوچک، مدیران در کارهای اجرایی به صورت عملی دخیل هستند. در خصوص سیستم CRM، مدیریت باید قادر باشد تا به راحتی گزارش ها را تولید و تحلیل کند. همچنین با استفاده از سیستم CRM مدیران باید بتوانند تا به راحتی ابتکارات و فعالیت های کلیدی را در سطح سازمان مورد رصد قرار داده و مجبور نباشد که برای تفسیر اطلاعات به شخص دیگری محتاج باشد.

  • تاثیرات نرم افزار CRM:

    تاریخ انتشار : 1395/5/17

    نرم افزار CRM که بتواند با تمام ابزارهای فروش و بازاریابی، از قبیل سامانه پیامکی و فایل های اکسل و سامانه های ارسال ایمیل، یکپارچه باشد و از طرفی دسترسی مناسب را به پرونده های مشتریان ارائه دهد، به طور شگفت آوری باعث افزایش فروش و بهره وری هر شرکتی خواهد شد. اگر نرم افزار CRM مورد نظر سادگی کافی نیز داشته باشد تا کارمندان فروش بتواندد به سرعت آن را یاد بگیرند، این افزایش فروش بسیار سریعتر اتفاق خواهد افتاد.

    CRM و مدیریت پرونده ها:

    مدیریت پرونده مشتریان یکی از مهمترین ویژگی های هر نرم افزار CRM است که موجب می‌شود:

                تغییرات در پرونده ها به سرعت ثبت شده و در اختیار همه کارمندان قرار بگیرد. تمام اطلاعات در یک پایگاه ذخیره می‌شود و از ایجاد پرونده های مختلف با اطلاعات گوناگون جلوگیری می‌کند.

                تمام فعالیت ها و ارتباطات با مشتریان کنترل می‌شود.

                تمام وظایف کارمندان در خصوص یک مشتری در پرونده او ذخیره می‌شود.

                فرصت های فروش در خصوص هر مشتری در پرونده او ذخیره می‌شود.

                در خصوص وظایف هر مشتری به کارمندان مربوطه، قبل از رخ دادن وظیفه به او یادآوری می‌شود.

  • 1- پراکندگی اطلاعات: فرض کنید یکی از کارمندان فروش به شرکت رقیب شما برود، چه اتفاقی می‌افتد؟ شما هم یک کارمند و هم لیست مشتریانی که او با آنها در ارتباط بود را از دست می‌دهید. برای دوری از چنین اتفاقاتی، توصیه میشود تمام اطلاعات خود را در این پایگاه داده مرکزی (central data base) ذخیره کنید تا در هر نقطه و هر زمانی بتوانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

     

    2- عدم دسترسی کارمندان فروش و بازاریابی و پشتیبانی به اطلاعات یکدیگر: فرض کنید اقای احمدی یکی از مشتریان شماست و حالا شما محصولی دارید که میدانید او قطعا از آن خوشش خواهد آمد اما روز پیش، اقای احمدی با بخش پشتیبانی تماس کرده و در خصوص مشکلی که برایش پیش آمده بود مشاوره می خواست، بخش فنی در حال بررسی مشکل است و احتمالا الان زمان مناسبی برای ارائه محصول به اقای احمدی نیست اما به دلیل عدم اطلاع کارمند فروش شما به ایشان زنگ زده، ایشون عصبانی از حل نشدن مشکلاتش پیشنهاد شما را رد میکند! برای دوری از چنین فجایعی کارشناسان فروش و بازاریابی عقیده دارند بایستی هر مشتری یک پرونده داشته و تمام کسانی که با آن مشتری در ارتباط هستند چه واحد بازاریابی چه فروش و چه پشتیبانی بتوانند این اطلاعات را دیده و به آن اضافه کنند.

     

    3- نداشتن برنامه و مشخص نبودن وظایف: فرض کنید هر کدام از کارمندان موظف به انجام بخشی از فرآیند فروش هستند، اگر بخواهند برای روزهای مختلف هفته پیگیریهای مشخصی انجام دهند چه میکنند؟ آیا هر لحظه می‌دانند تا چند ساعت آینده چه کارهایی باید انجام دهند؟

  • پارادایم‌های رقابت در دنیای کسب‌وکار به شدت دچار تحول شده‌ است. رقبای شما دیگر محصولاتشان را در یک قفسه در کنار محصولات شما نچیده‌اند که تنها استفاده از بسته‌بندی جذاب‌تر بتواند شما را در رقابت پیش بیندازد. رقبای شما در فضای مجازی نیز حضور دارند و با ابزار چندرسانه‌ای سعی در جلب توجه مشتریان بالقوه دارند. فرآیند فروش دیگر فرآیندی خطی نیست و تنها محدود به یک روش و کانال فروش هم نیست. در این میان خرده‌فروشانی سود بیشتری کسب می­کنند که هر چه سریع‌تر خود را با ترجیحات مشتری هماهنگ کنند.

    آیا می­دانستید خرده‌فروشان به سبب ایجاد تجربه نامناسب برای مشتری، سالیانه 65 بیلیون دلار از منفعتشان را از دست می‌دهند؟

    در کسب‌ وکار خرده‌ فروشی، برای جذب و حفظ مشتری در هر مرحله از فرآیند خرید 6 روش کلیدی وجود دارد :

    1. چند کانالی فکر کنید؛

    49% از مشتریان معتقدند خرده­ فروشان می­بایست خدمات خود را در قالب مجموعه‌ای از کانال‌های فروشِ فیزیکی، آنلاین و خرید با تلفن هوشمند ارائه کنند. بدون توجه به این که چه کانالی بیشتر مورد توجه مشتری است، همه این کانال‌ها می‌بایست تقویت شوند. یک راهبرد چند کانالی مشتری را در طول فرآیند فروش همراهی می‌کند.

    2. مشتری را مبلّغ خود کنید؛

    بیش از 15% از مشتریان وفادار یک شرکت به اندازه 55 تا 70% از کل فروش شرکت را انجام می‌دهند. تنها تکیه بر تخفیفات و مزایا به وفاداری مشتری نمی‌انجامد. خرده‌فروشان می‌بایست روابطی با مشتریان ایجاد کنند که منفعت دوسویه داشته باشد و به این منظور می‌بایست از تبلیغات پیشبردی و انگیزنده‌های ایجاد وفاداری استفاده کنند.

    3. استفاده هدفمند از داده‌ها برای کسب نتایج عملی؛

    53% از شرکت‌ها از بزرگ‌ داده  استفاده می­کنند و از این میان 43% از آن‌ها نرخ بازگشت سرمایه‌ای بیش از 25% پیش‌بینی کرده‌اند. درآمد بالقوه‌ای در داخل داده‌ها وجود دارد که با استفاده از تحلیل آن‌ها خرده‌فروشان درک می‌کنند که چه اتفاقی در حال رخ دادن در ذهن مشتری و در بازار است: از بالاترین سطوح عدم رضایت مشتری تا ترجیحات طراحی محصول مشتری. این اطلاعات تصمیم‌گیری صاحبان خرده‌فروشی را نیز تسهیل می‌کند.

    4. به مشتری اجازه دهید تجربه‌اش را کنترل کند؛

    وجود امکانات موجود در شبکه‌های اجتماعی منجر به درگیری هر چه بیشتر مشتری در تجربه خرید و هدایت این تجربه توسط وی شده‌ است. اگر به دقت به مشتری گوش فرا دهید، نیازهایش را پیش از بقیه می­شناسید و می­توانید همان محصول مورد نیاز مشتری را بهتر، زودتر و ارزان‌تر تولید کنید. در هر صنعت، مجموع ه­ای از اطلاعات و تجربیات افراد حرفه‌ای وجود دارد که خرده‌فروشان می­بایست این اطلاعات را گردآوری کرده تا زمان خود را برای هدف‌گیری مشتریان در کانال‌های اشتباه تلف نکنند. همچنین می­توانند بر این اساس با گرفتن بازخورد، آگاهی و مشتریان وفادار ایجاد کنند.

    5. تجربه را همزمان شخصی‌سازی کنید؛

    تقریباً دو سوم مشتریانی که آنلاین خرید می‌کنند به ازای دریافت پیشنهاداتی که مطابق سلیقه آن‌ها ارائه شده، حاضر به ارائه اطلاعات شخصی خود هستند. ادغام فناوری‌ها به خرده‌فروشان این امکان را می‌دهد که بسته‌های فروش مرتبط و اطلاعات رویدادها را برای مشتریانی که در یک ناحیه جغرافیایی هستند ارسال کرده و به این وسیله تخفیفات و قیمت‌های ویژه را بر اساس سابقه خرید و وفاداری مشتری تعیین کند.

    6. نیازهای مشتری را پیش‌بینی کنید؛

    خرده‌فروشان می‌بایست درک درستی از چگونه تعامل مشتریان با محصول در کانال­های مختلف داشته باشند. به بیان دیگر خرده‌فروشان باید بدانند که مشتریان در کانال‌های مختلف چه کار می‌کنند؟ مشتریان چگونه با خدمات شما ارتباط برقرار کردند؟ به چه صورت می­توانید به مشتریان خود به صورت منحصربه‌فرد خدمت­رسانی کنید؟

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.