دوستشان داریم.

دیـدار (نرم افزار CRM)
  • پارادایم‌های رقابت در دنیای کسب‌وکار به شدت دچار تحول شده‌ است. رقبای شما دیگر محصولاتشان را در یک قفسه در کنار محصولات شما نچیده‌اند که تنها استفاده از بسته‌بندی جذاب‌تر بتواند شما را در رقابت پیش بیندازد. رقبای شما در فضای مجازی نیز حضور دارند و با ابزار چندرسانه‌ای سعی در جلب توجه مشتریان بالقوه دارند. فرآیند فروش دیگر فرآیندی خطی نیست و تنها محدود به یک روش و کانال فروش هم نیست. در این میان خرده‌فروشانی سود بیشتری کسب می­کنند که هر چه سریع‌تر خود را با ترجیحات مشتری هماهنگ کنند.

    آیا می­دانستید خرده‌فروشان به سبب ایجاد تجربه نامناسب برای مشتری، سالیانه 65 بیلیون دلار از منفعتشان را از دست می‌دهند؟

    در کسب‌ وکار خرده‌ فروشی، برای جذب و حفظ مشتری در هر مرحله از فرآیند خرید 6 روش کلیدی وجود دارد :

    1. چند کانالی فکر کنید؛

    49% از مشتریان معتقدند خرده­ فروشان می­بایست خدمات خود را در قالب مجموعه‌ای از کانال‌های فروشِ فیزیکی، آنلاین و خرید با تلفن هوشمند ارائه کنند. بدون توجه به این که چه کانالی بیشتر مورد توجه مشتری است، همه این کانال‌ها می‌بایست تقویت شوند. یک راهبرد چند کانالی مشتری را در طول فرآیند فروش همراهی می‌کند.

    2. مشتری را مبلّغ خود کنید؛

    بیش از 15% از مشتریان وفادار یک شرکت به اندازه 55 تا 70% از کل فروش شرکت را انجام می‌دهند. تنها تکیه بر تخفیفات و مزایا به وفاداری مشتری نمی‌انجامد. خرده‌فروشان می‌بایست روابطی با مشتریان ایجاد کنند که منفعت دوسویه داشته باشد و به این منظور می‌بایست از تبلیغات پیشبردی و انگیزنده‌های ایجاد وفاداری استفاده کنند.

    3. استفاده هدفمند از داده‌ها برای کسب نتایج عملی؛

    53% از شرکت‌ها از بزرگ‌ داده  استفاده می­کنند و از این میان 43% از آن‌ها نرخ بازگشت سرمایه‌ای بیش از 25% پیش‌بینی کرده‌اند. درآمد بالقوه‌ای در داخل داده‌ها وجود دارد که با استفاده از تحلیل آن‌ها خرده‌فروشان درک می‌کنند که چه اتفاقی در حال رخ دادن در ذهن مشتری و در بازار است: از بالاترین سطوح عدم رضایت مشتری تا ترجیحات طراحی محصول مشتری. این اطلاعات تصمیم‌گیری صاحبان خرده‌فروشی را نیز تسهیل می‌کند.

    4. به مشتری اجازه دهید تجربه‌اش را کنترل کند؛

    وجود امکانات موجود در شبکه‌های اجتماعی منجر به درگیری هر چه بیشتر مشتری در تجربه خرید و هدایت این تجربه توسط وی شده‌ است. اگر به دقت به مشتری گوش فرا دهید، نیازهایش را پیش از بقیه می­شناسید و می­توانید همان محصول مورد نیاز مشتری را بهتر، زودتر و ارزان‌تر تولید کنید. در هر صنعت، مجموع ه­ای از اطلاعات و تجربیات افراد حرفه‌ای وجود دارد که خرده‌فروشان می­بایست این اطلاعات را گردآوری کرده تا زمان خود را برای هدف‌گیری مشتریان در کانال‌های اشتباه تلف نکنند. همچنین می­توانند بر این اساس با گرفتن بازخورد، آگاهی و مشتریان وفادار ایجاد کنند.

    5. تجربه را همزمان شخصی‌سازی کنید؛

    تقریباً دو سوم مشتریانی که آنلاین خرید می‌کنند به ازای دریافت پیشنهاداتی که مطابق سلیقه آن‌ها ارائه شده، حاضر به ارائه اطلاعات شخصی خود هستند. ادغام فناوری‌ها به خرده‌فروشان این امکان را می‌دهد که بسته‌های فروش مرتبط و اطلاعات رویدادها را برای مشتریانی که در یک ناحیه جغرافیایی هستند ارسال کرده و به این وسیله تخفیفات و قیمت‌های ویژه را بر اساس سابقه خرید و وفاداری مشتری تعیین کند.

    6. نیازهای مشتری را پیش‌بینی کنید؛

    خرده‌فروشان می‌بایست درک درستی از چگونه تعامل مشتریان با محصول در کانال­های مختلف داشته باشند. به بیان دیگر خرده‌فروشان باید بدانند که مشتریان در کانال‌های مختلف چه کار می‌کنند؟ مشتریان چگونه با خدمات شما ارتباط برقرار کردند؟ به چه صورت می­توانید به مشتریان خود به صورت منحصربه‌فرد خدمت­رسانی کنید؟

  • شرکت های تولید کننده سیستم های CRM به تازگی محصولاتی برای شرکت های کوچک و متوسط (SME) آماده کرده اند که به آنها SaaS گفته میشود. (software-as-a-service)

    این شرکتها با مطالعه نیازهای کسب و کارهای کوچک و با ایجاد سیستم های CRM که قابلیت یکپارچگی با سایر نرم افزارها را دارد، سعی کردند نرم افزاری تهیه کنند که بتواند امور مربوط به ارتباطات با مشتری را انجام دهد. قبلا، چنین تصور میشد که نرم افزارهای CRM تنها برای شرکت های بزرگ میباشد و ترس بسیار زیادی در خصوص اجرای موفقیت آمیز سیستم مدیریت ارتباط با مشتری وجود داشت.

    ذهنیتی وجود داشت که لازمه ی موفقیت این سیستم ها را هزینه های تکنولوژی بالا، صرف زمان بسیار زیاد، انجام فعالیت های پیچیده میدانست. اما ظهور سیستم های SaaS باعث شد، تمام شرکت ها از بزرگ تا کوچک بتوانند ارتباط با مشتری خود را مدیریت کنند. حتی بعد از ظهور سیستم های ابری و SaaS بسیاری از شرکت های بزرگ نیز به سمت استفاده از سیستم های ساده CRM رفتند و سعی کردند با ایجاد روندهای ساده، هزینه های بازاریابی و پشتیبانی خود را کاهش دهند.

    طی تحقیقاتی توسط searchCRM.com چنین اتفاقی باعث شد در آمریکا شرکت های کوچک و متوسط بیش از 884 میلیون دلار بیشتر فروش داشته باشند. چرا که با قابلیت های ساده ی نرم افزارهای CRM برای کسب و کارهای کوچک از قبیل پرونده مشتریان، همکاری تیمی در فروش، پرونده معاملات و به خصوص پشتیبانی مشتریان باعث شد، این کسب و کار بدون خرج هزینه های سنگین برای تحقیقات بازار و تحلیل های مالی پیچیده بتوانند روند بازار خود را تشخیص داده و دقیقا همان چیزی را ارائه دهند که مشتریان از آنها میخواهند.

    هر شرکتی به نوعی سیستم CRM نیاز دارد؛ با توجه به اتفاقاتی که در بازار آمریکا افتاد جمله قبل تقریبا قانون نانوشته تجارت در این کشور و سپس بسیاری از کشورهای دیگر شد. 

  • گزینه هایی که برای نرم افزار CRM وجود دارد :

    طبق مقالات CRM, نرم افزار CRM نرم افزاری است که در آن انواع مختلفی از ساده ترین حالت ( پایگاه داده ای حاوی اطلاعات مشتریان, به عنوان یک سیستم برای مدیریت تماس ) تا پیچیده ترین حالت ( نرم افزارهای آنلاین و سایت های مختلف دیگر را بتوان به طور کامل به آن متصل کرد ) به صورت زنجیره وار وجود دارد. 


     

     

    مشخصات نرم افزار CRM

     

     

    مزایای نرم افزار CRM

    یک پایگاه داده ای مرکزی که تمامی کارمندان علاوه بر دیدن و دسترسی به آنها قادر به بروز رسانی اطلاعات نیز باشند.

     بهبود وفاداری و حفظ مشتری

    ارائه خدمات بهتر به مشتریان

    تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان شامل دسته بندی مشتریان     بالقوه و مشتریان باالفعل

    سریع تر به هدف فروش رسیدن

    نتیجه بهتر در بازاریابی و فروش

    خدماتی شامل اینکه خود مشتری به تنهایی قادر به سفارش باشد و با داشتن رمز عبور مخصوص وارد حساب کاربری خود در سایت شود.

    کاهش هزینه سفارش و خدمات به مشتری

    شناسایی و ردیابی مشتریان باالقوه

    افزایش پهنه مشتریان

    تمرکز بیشتر برای پیگیری فرصت ها

    گزارش اطلاعات به همراه تاریخ وقوع آنها, شامل پیش بینی میزان فروش و تجزیه تحلیل فرآیند فروش

    تصمیم گیری به موقع, در نتیجه بهتر

     

       پس با توجه به آماری که در مقالات CRM می بینید, شما با توجه به فرآیند کسب و کار شرکتتان باید ببینید که چه گزینه هایی از نرم افزار CRM مناسب شماست ؟

  • سی آر ام بعنوان یک استراتژی

    تاریخ انتشار : 1395/2/26

    CRM  یا مدیریت ارتباط با مشتری ، یک استراتژی برای شرکت های بزرگ برای کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری با هدف تحکیم وفاداری مشتری می باشد. با توجه به مقالات سی آر ام ، یک سی آر ام واقعی اطلاعات را از همه منابع چه داخل و چه خارج سازمان جمع آوری می کند تا یک دیدگاه کلی نسبت به مشتریان در زمان واقعی داشته باشد. همچنین CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری در زمینه هایی مانند فروش ، پشتیبانی مشتریان ، بازاریابی ، تصمیم گیری های سریع و  در عین حال آگاهانه کمک بسیاری می کند.

    سی آر ام یک نرم افزار مشتری محور است که باید در کل سازمان اجرا شود. سه عنصر کلیدی که باعث موفقیت طرح یک سی آر ام می شود افراد، فرایند و فناوری است.

    ‌نرم‌افزاری را انتخاب کنید که دقیقا برای تیم و کسب و کار شما طراحی شده باشد.
    توجه داشته باشید که CRM یک استاندارد نیست و برای همه کسب و کارها یک اندازه‌ی واحد ندارد، بلکه برای CRM باید سیستمی طراحی شود که تمام نیازهای کسب و کار شما را برطرف کند. بنابراین قبل از سفارش CRM، تمام فراِیندهای کسب و کار خود را به خوبی بشناسید.

    این یک استراتژِی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیازها و رفتار مشتریان به منظور توسعه روابط قویتر با آنهاست. بیش از همه اینها داشتن رابطه خوب با مشتری باعث موفقیت کسب و کار می شود.

    نرم‌افزارهای CRM داده‌هایی را از مشتریان، سرنخ‌ها و فرآیندها جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند که می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار ارزشمند باشد. این داده‌‌ها برای تدوین اهداف هر بخش کارآمد خواهد بود. از آن‌ها برای فروش بیشتر، اصلاح استراتژی و ارتباط موثر با مشتریان خود استفاده کنید.

    بنابراین طبق مقالات سی ار ام ،  CRM بعنوان یک ابزار به ارزش دادن  به مشتری کمک می کند و همچنین این بینش و ارزش باعث بهبود خدمات به مشتریان ، افزایش بهره وری ، خرید و فروش ساده ، کاهش هزینه ها و افزایش سهم مشتری و سوداوری می گردد.

     

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.